۷  ترفند برای افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن (بخش اول)

آیا در مورد سوخت و ساز بدن و تاثیر آن بر کاهش وزن چیزی شنیده اید؟ برای افزایش سوخت و ساز بدن خود چه راهکارهایی را تجربه کرده اید؟ آیا دوست دارید در حالی که نشسته اید و استراحت می کنید، کالری بیشتری بسوزانید؟ با این مجموعه مطالب همراه ما باشید.

آیا در مورد سوخت و ساز بدن و تاثیر آن بر کاهش وزن چیزی شنیده اید؟ برای افزایش سوخت و ساز بدن خود چه راهکارهایی را تجربه کرده اید؟ آیا دوست دارید در حالی که نشسته اید و استراحت می کنید، کالری بیشتری بسوزانید؟ با این مجموعه مطالب همراه ما باشید.

شما می توانید از طریق افزایش سوخت و ساز بدن، مصرف انرژی خود را بالا ببرید. با ایجاد 7 تغییر ساده، به سوخت و ساز بدن، و کاهش وزن خود کمک کنید. این تغییرات ساده، کمک شایانی به کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن می کند و شما را در مسیر تناسب اندام و زیبایی بیشتر قرار می دهد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن:

1- صبحانه بخورید

همانطور که قبلا هم شنیده اید، صبحانه مهم ترین وعده‌ی غذایی روزانه محسوب می شود و ارتباط مستقیمی به افزایش سوخت و ساز بدن دارد. شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد، به علت نداشتن زمان کافی و یا عدم علاقه به صبحانه های متداول، این و عده‌ی غذایی را حذف می کنید. اما لازم است بدانید وقتی تا  ظهر صبر می کنید و گرسنه می مانید، بدن شما با فرض این که که روزه هستید، سوخت و ساز خود را پایین می آورد. برای افزایش سوخت و ساز بدن خود اگر زمان کافی برای صرف صبحانه ندارید، از صبحانه ی پیشنهادی ما استفاده کنید و آن را در برنامه‌ی صبحانه‌ی خود قرار بدهید.

  • پنیر کم چرب محلی و میوه
  • کره بادام زمینی و نان تست،
  • نان های تهیه شده از غلات کامل (سبوس دار)
  • غلات آماده و مخصوص صبحانه که بسرعت آماده می شوند.

به خاطر داشته باشید، در صورتی که وعده ی صبحانه را در برنامه ی غذایی خود حفظ کنید، در حین انجام فعالیت های مختلف «مثلا در هنگام دویدن و یا انجام فعالیت های بدنی در طی روز»، کالری بیش تری می سوزانید.

2- تقویت عضلات 

یکی از عوامل افزایش سوخت و ساز بدن، داشتن عضلات ورزیده است. با داشتن عضلات ورزیده، حتی در زمان استراحت نیز کالری بیش تری می سوزانید. همزمان با افزایش سن، حجم عضلات کاهش پیدا می کند، بنابراین بسیار مهم است که عضلات خود را تقویت کنید. انجام تمرینات ورزشی استقامتیِ همراه با وزنه تاثیر بسیار زیادی بر عضلات دارد. البته انجام این تمرینات، حجم توده‌ی بدن را افزایش نمی دهد، بلکه فقط به تناسب اندام و زیبایی بیشتر کمک می کند، پس جای نگرانی چندانی برای خانم ها وجود ندارد.

3- چای سبز بنوشید

از نظر علمی ثابت شده است که چای سبز تاثیر زیادی بر افزایش سوخت و ساز بدن دارد. محققان معتقدند که آنتی اکسیدان موجود در چای سبز، از طریق افزایش دمای بدن، میزان کالری سوزی بدن را بالا می برد.

 

منبع: Verywell

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان